12 Temmuz 2014 Cumartesi

Keçeden Saksıda Kaktüs ve Kuş Yuvası



Merhabalar. Paylaşım yapmayalı bayağı olmuş. Sürekli aklımdaydı bu çalışmayı sizlerle paylaşmak. Sahurdan sonra yatmak yok dedim ve çok şükür yapmak isteyenler için keçeden yapılmış bu kaktüsleri açıklamalı  haliyle hazırladım. Kaktüsleri çok severim, hem bakımları kolaydır hemde çiçekleri  muhteşemdir. Sizde kaktüsleri seviyorsanız ve de yapmak isterseniz işte açıklamalı tarifim. Takıldığınız bir nokta olursa yorum kısmından bana ulaşabilirsiniz. Kolay gelsin:)

MALZEMELER:
  • Keçe (yeşil, mor, lila, pembe, sarı, gri, beyaz, siyah)
  • İp (keçe renklerine uygun renkler)
  • Boncuk elyaf
  • Saksı (Benim saksı tercihim içinde manda yoğurdu satın aldığım bu kap oldu, uzun zamandır değerlendirilmeyi bekliyordu.)
  • Kuş yuvası (Elimde bulunan hazır yuvayı kullandım. Kuru çalılardan da yapılıyor fakat bu mevsimde kuru çalı bulmak zor.)
  • Kuş yumurtaları (içi boşaltılmış bıldırcın yumurtası veya strafor yumurta)
  • Küçük plastik kaktüs saksıları
  • Saksının dibini doldurmak için çakıl taşları.

        YAPILIŞI:
1- Önce kaktüs ve çiçeklerinin kalıplarını çıkarıp keçeden kestim. (Fotoğrafta görülen bir adet kaktüs içindir.)
2- Daha sonra çifter olarak kenarlarını battaniye dikişi ile işledim. Elimde 3 adet yaprak oldu.
3- Fotoğrafta görüldüğü gibi üçünü birbirine düz dikiş ile tutturdum.
4- Oluşan 6 adet bölmeyi boncuk elyaf ile doldurdum. Kaktüs gövdemiz hazır.
kece-cicek-yapimi-saksida-kaktus-ve-kus-2
Diğer kaktüslerinizi farklı boyda yaparsanız görsel olarak daha güzel duruyor.



kece-cicek-yapimi-saksida-kaktus-ve-kus-3
5- Çiçek için 2 tane aynı bir tanesi daha küçük 3 yaprak kestim. Yaprakları keserken 1 nolu fotoğrafta olduğu gibi birer yapraklarını eksik kesip kenarlarından dikiyorsunuz. Böylece hafif çukur duruyor. Tohum kısmı için de sarı dikdörtgen keçenin uçlarını makasla düz kesip rulo şeklinde yuvarlıyorsunuz.
6- Üst üste koyup birbirine tutturuyorsunuz. Birbirine tuttururken yaprakları birbirinin boşluğuna gelmesine dikkat edin.
7- Artık dikenlerimizi yapabiliriz. İğneye ipliğinizi geçirip iki kat yapıyorsunuz. Battaniye dikişi yaptığınız kısmın bir tarafından girip diğer tarafından çıkarıyorsunuz. Dibinden düğüm atıp kısacık kesiyorsunuz.
8- Kaktüsümüz hazır :)

kece-cicek-yapimi-saksida-kaktus-ve-kus-4
9- Kuşumuzun kalıplarını çıkarıp fotoğrafta gördüğümüz adetlerde kesiyoruz. Birleştirmeden önce kanatlarını ve gözlerini işliyoruz.
10- Kenarlarını battaniye dikişi ile geçip içini elyaf dolduruyoruz. Ayaklarını da alüminyum telden yapıyoruz. Yuvaya sabitlemek için.



kece-cicek-yapimi-saksida-kaktus-ve-kus-6
kece-cicek-yapimi-saksida-kaktus-ve-kus-7
kece-cicek-yapimi-saksida-kaktus-ve-kus-8
Artık her şey hazır. En eğlenceli kısım montaj kısmı. Kaktüsleri plastik küçük kaktüs saksısına yerleştirip etrafını da çakıl taşları ile doldurursanız daha iyi sabitleniyorlar, hem de daha doğal bir görünümleri olacaktır.
Ben çok severek yaptım. Umarım sizler de beğenmişsinizdir.

7 yorum:

  1. Etkinlik vesile oldu inanın sizi bulmaya . Ellerinize sağlık bir kaç hafta önce 10 marifet paylaşımlarında görmüştüm kaktüsünüzü ve kuşunuzu da çok imrenmiştim :) çok güzeller sizi izlememek bi şaşkınlık olur gibi. Sanırım öğreneceğim çok şey olacak sizden :) sevgiler. bana da beklerim http://sadecebiyasam.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ne güzel bir yorum çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. iki senedir keçe ile uğraşıyorum.İlk kez böyle bir çalışma gördüm vee bayıldım :) ellerine sağlık.Etkilikten geliyorum.ben de beklerim .sevgiler...

    http://evimizinmarifetleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife hanım çok teşekkür ederim. İyi ki bu etkinlik yapılmış, yepyeni dostlar edindim. Sevgiler.

      Sil
  3. Bu çalışma gerçekten mükemmel,keçede son nokta diyebilirim :)

    YanıtlaSil
  4. Bende çok severek çalıştım. Bir yarışma için hazırlamıştım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. i have checked this site a few times now and i have to say that i find it quite great actually. keep it up! :)
    CogniQ
    You found your niche. Great ArticleHi, You should take part in a contest for one of the best blogs on the web. I will recommend this site!Hi! Your place is valueble for me. http://www.supplements4help.com/cogniq/

    YanıtlaSil